* FINE TING * HAGEN MIN * GAMMELT OG NYTT * SELVGJORT OG VELGJORT *

tirsdag 14. juli 2009

Vaser


Siden det blir veldig mye blomster i bloggen for tida, skal jeg nå heller skrive om det som blomstene er plassert oppi, nemlig vasene. Ikke det at det er så lange historier til hver vase (om de hadde kunnet snakke ville det kanskje vært annerledes), og det er bare tre av dem her. Tre varianter i glass.

Den minste til venstre er kjøpt på loppemarked i Gamlebyen for to år siden, og grunnen til at jeg falt for den er at vi har en lik på hytta. Og da er det meg og nostalgi og full pakke : ) I midten er et norgesglass av den smale typen. Den har en elegant form og en fin størrelse som vase. Det er jo bare å ta av glasslokket og la blekkringen stå på som pynt. Dette glasset er hentet fra matboden i kjelleren på huset vårt. Skapene der er tømt og brukes nå som lager i keramikkverkstedet.




Vasen til høyre er den mest for-seg-gjorte, med slepent mønster i overflaten. Denne vasen fant jeg i kottet i huset, inni et søtt skap som nå står på badet vårt. Jeg liker den kjempegodt!






Her har naboens vakre kattunge sneket seg med på bildet. Den het Mia og var jente i går, men så fant vi ut at det er en gutt, så nå heter den Mio! Det er veldig leken så klart, og vil hele tida leke med vår gamle katt. Ikke særlig vellykka, men han kommer innom stadig vekk, og det er så klart koselig. Ingenting er vel så nydelig som små unger av alle slag!




7 kommentarer:

GundaM sa...

Nydelige bilder og søt pusekatt;)

Mjauuu

AnneKa sa...

Enig med GundaM, nydelige bilder og en utrolig søt pus. Og så fikk eg en god ide hva eg skal bruke mine norgesglass til. Skal plukke blomster og strå og sette i dem og pynte ute. Det er så mye fint i marka nå, t.o.m geitramsen er på sitt vakreste. Takk for god ide. Nattihilsen fra AnneKa

Les Cotrions sa...

I like your vases with those lovely flowers! They give a very romantic touch! Nice cat you have!
Wish you a nice day!
Vale

Vibeke sa...

Nydelige bilder :)

klem

Anka sa...

Jeg har skrevet det før men jeg må "si" det igjen Marianne. Du tar så nydelig bilder! Du får til prikken over i'en;) Kos deg videre.

Anka sa...

Jeg har skrevet det før men jeg må "si" det igjen Marianne. Du tar så nydelig bilder! Du får til prikken over i'en;) Kos deg videre.

Smilla sa...

Skjønn liten herremann, og nydelig lys i bildene dine. Håper du har en super sommer!